mandag, august 30, 2010

Dogs

Da var vi tilbake for en stakket stund, etter storstilt mas fra en(sannsynligvis min eneste) fast leser som ville ha tilbake litt av galskapen jeg startet med innledningsvis. Vel, Kasper, din fordømte kødd, hvis du tror at jeg er et uutømmelig oppkomme av vitterlige poenger og utenkte tanker, og skriver på kommando, da tar du faen meg feil! Du har bare kjempeflaks at jeg tilfeldigvis oppdaterer bloggen min i dag. Fucker!

Da jeg anser meg ferdig med den innledende hetsen, så føler jeg at jeg kan starte med et ordentlig innlegg. Dagens emne er.... Sant å si så har jeg ikke tenkt på noe spesielt; det vil si, jeg har en ny hypotese om verdensrommet (slik jeg så ofte har), men jeg er redd for at jeg kanskje har dratt denne bloggen over til det mer kjedsommelige gjennom mine refleksjoner og lite syke tanker. Så idag tenker jeg vi skal få rettet på dette! 

Dagens tema er: Hvorfor lukter bikkjer dritt? (Først av alt vil jeg klargjøre et par ting: 1. Jeg mener ikke at hunder lukter avføring, jeg mener at de lukter søppeldynge. 2. Jeg er ingen hundeperson, begrunnet i at hunder er dine beste venner helt til de finner ut at alt det gode kjøttet er i ansiktet ditt, og derfor prøver å spise det. 3. Jeg har ingenting imot hunder. 4. Det er en kjennsgjerning at vi i det dagligdagse Norske Språg bruker uttrykket "...lukter bikkje"; et ordtak som blir brukt i negative ordlag om en person eller objekt som har en stram lukt. 5. ...kommer ikke på noe mer, men om jeg hadde gjort det så hadde det ikke vært så positivt som det fåregående.)

Såh, vi kan vel stadfeste at hunder, i all særdeleshet våte hunder, ikke lukter godt. Det har en eim som minner meg svakt om moskuspels som er innsauset i urin, før det er soltørket ved en luftfuktighet på 68% Rf. Jeg kan selvfølgelig argumentere for at hunder ikke lukter vondt når de er tørre, noe de ikke gjør, med unntak om du gnir (klapper, red. anm.) de på pelsen. Da eksploderer peststoffene som sitter rett under det øverste fettlaget i huden, og infiserer raskt og effektivt det nærmeste luftrommet med en eim av pensjonistlik. 

Så, hvilke konklusjoner kan man dra av dette fenomenet? Hunder, i motsetning til katter, markerer territoriet sitt heftig ved hjelp av duftferomoner som skilles ut i kjertler på kroppen. Jo mer en hund har satt sitt "duftmerke" på et område, jo mer viser han til at området ligger under hans vold. Og da kan man jo lure på; er det instinktivt hos hunder at jo mer død og fordervelse det lukter av et område, jo mer sannsynlig er det at man har med en hard kuuk å gjøre; ettersom han fortsatt klarer å stå på bena når forråtnelsesprossessen er inne i sitt åttende år? Jeg setter pengene mine på det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wohoo!! im on your blog!
I'm awesome! :D

Anonym sa...

sorry dude, men du har your facts wrong. hunder markerer ikke territoriet sitt ved hjelp av duftferomoner fra kjertler på kroppen, men ved å urinere på de stedene de markerer. hunder lukter vondt rett og slett fordi de har masse pels og aldri vasker seg, ikke verdens vanskeligste konklusjon, kanskje? don't overthink it, buddy.

Andreas sa...

Why, yes, you are! Now give me money! :D

Til anonym nr. 2.: Jeg vet at hunder markerer ved å urinere, men urinen kun i seg selv hadde ikke vært like morsom å kverrulere rundt ettersom urin vanskelig kan få en hund til å lukte vondt uten at de pisser seg selv opp og ned (noe de stort sett ikke gjør). Tror kanskje du har bommet litt hvis du tror at bloggen min er ment som folkeopplysning; den er en meningsløs blogg med skvalder og forsøk på tvanglære. Don't be to intellectual, buddy.