tirsdag, november 10, 2009

Trouble

Idag er den godeste Andreas konspirasjonteoretiker, etter forrige natt da Jon Blund tok feil av posene og da meg kokain istedenfor søvnstøv(det jævla svinet!), noe som gjorde at jeg ble liggende våken til et stykke ut på morgenkvisten. Dette ga hodet mitt plenty av tid til å la tankene svirre å gå, og det stoppet opp på noe som jeg idag vil ta tak i; barnesangen Bæ, bæ, lille lam.

Jeg fant nemlig ut at det er et skjult budskap i teksten, noe som forstyrret meg veldig når jeg hadde fått oversatt hele sangen. For de av dere triste sjeler der ute som ikke kan den uoversatte teksten er den som følger:
Bæ bæ lille lam,
har du noe ull?
Ja, ja, kjære barn,
jeg har kroppen full.
Søndagsklær til far,
og søndagsklær til mor,
og to par strømper
til bittelille bror.

Åh!, tenker du kanskje nå. Åh, koselige sangen! Nei, for tenk, den er ikke mye koselig når man har funnet det skjulte budskapet som ligger mellom linjene, bare se:
Hei, hei, dealermann,
har du noe tjall?
Ja, ja, kjære deg, jeg har kroppen full
(Og her snakker vi ikke bursdagsballonger)
Nepalsvart til far,
og Nepalsvart til mor
Og to små hyppere
 til lille junkie-bror


Her snakker vi en forgiftning av unge barns sinn, helt fra barnehagestadiet, til en forherliggjørelse av narkotika, skjult i en av de tilsynelatende yndigste barneviser vi har. Fy for skam! Eventuelt kan det være mangelen på søvn som har gitt meg en forvrengning av hva man synger om, men jeg mener ganske så sikkert å ha truffet spikeren på hodet her. Så mange av barndommens gode minner, knust av én søvnløs natt, og for hva? En mørk og sannferdig innikt i forgiftningen av unge sinn. Aldri har det vel vært sannere med uttrykket Ignorence is bliss! Så en oppfordring til alle dere der ute; hjelp Andreas med å være lykkelig uvitende: send somadril, sobril, paralgin eller andre beroligende og søvndyssende stoffer, slik at Ole Lukkøye kommer med den riktige posen litt fortere! På forhånd takk!

Ingen kommentarer: