lørdag, november 04, 2006

Why does my heart feel so bad

Idag vil jeg fortelle litt om mitt forhold til alkohol. Som jeg har skrevet i noen av de tidligere post'ene mine, har jeg en tendens til å drikke litt mye når jeg først drikker. Men her i Trondheim har jeg vært kjempeflink! Oioi, det har ikke vært en tur ut som jeg har havnet på den velkjente (og ikke videre flatterende) fylla.

På onsdag leverte jeg semesteroppgaven min, og dette syntes jeg selvfølgelig måtte feires på en anstendig måte. Etter en tur på Vinmonopolet, samt en snarvisitt innnom diverse andre butikker, hadde jeg de ingrediensene som syntes nødvendig. Forrett ble krepsehaler på fersk loff, med en dæsj majones og dill, mens hovedrett ble bakt potet med rømme, mais, revet ost og pølsebiter. Akkompanert med en flaske Champagne Comte de Noiron (og jeg mener Champagne, ikke noe musserende skvip, men Champagne), fikk dette både meg og kjæreste i godt humør. Deretter bar det selvfølgelig ut på byen sammen med studievenner for videre feirning.

Nå skal det sies at jeg var flink; jeg drakk kun 4 halvlitere, men blandet med nesten en hel flaske Champagne, gjorde dette susen og litt til. Som kjent, vin og øl blir krøll. Problemet var jo ikke at jeg var full, men at jeg våknet reinkarnert som Adolf Hitler dagen derpå. Når man våkner med en dinosaurutslettende hodepine, samt at man ikke kan drikke vann, fordi det kommer opp igjen, har du i utgangspunktet ikke en god dag. Når du i tillegg må rope på elgen i den store, hvite telefonen uten å ha fått i deg noe, slik at det bare kommer galle, er grunnlaget for en drittdag lagt. Når man ligger fyllesjuk med dødsangst, det er da man vet at man ikke skal drikke igjen!

Men det hindret ikke ost- og vinkveld i går allikevel!

6 kommentarer:

Kristin Storrusten sa...

Drikk vann før du legger deg. Tro meg, du kan være full nok til å se ufoer og flørte med tredve menn på en kveld, og du er likevel i tipptopp stand (nesten, da) dagen derpå om du drakk en liter vann før du traff sengen.
Jeg snakker i alle fall ikke av egen erfaring.

Anonym sa...

Enig med kvinnen i vinden. Jeg startet med champagnekonsumet kl 12 (formiddagen ja) på fredag og holdt koken til 02.00 (ettersom du går på Drgvoll kan jeg regne sammen for deg: 14 timer). Dette kunne lett ha resultert i det morgenscenarioet du så treffende beskriver, men da jeg også hadde vett på å helle nedpå med tilstrekkelige mengder vann før sengetid, var lørdag morgen, formiddag og kveld en dans på roser. Stakkars kjæresten forresten, fikk hun bare (1-"nesten en hel") flaske Champagne...?

Anonym sa...

Føler jeg har hørt deg si at du aldrig skal drikke igjen før... he he. Jeg kommer fortsatt ikke over hvor artig det var å se deg spille fotball dagen derpå hos Ragna. Ellers må jeg si meg enig med Kristin og Lotte. Vann gjør susen.

Andreas sa...

Har dere glemt at jeg er en idiot? Og Lotte, kjæresten fikk det hun ville, hun drikker ikke stort, og et glass gjorde susen for henne. Sådetså!

Bjørnar sa...

Nå skal det jo sies at man ikke alltid er i stand til å tenke så fornuftig i det en skal legge seg på morgenkvisten. Når en kommer hjem så er det et ufattelig stort tiltak å drikke masse vann. Jeg har som oftest mest lyst til å sovne på dørmatta når jeg kommer hjem fra en skikkelig fyll, men som de andre så klarer jeg som oftest å drikke en liter vann før jeg kræsjer med senga.

beccis sa...

Andreas eg skjønner poenget ditt!! D e ikkje noe lett å huske på å drikke vann før en går å legger seg en slik kveld. Eg føler og at d e ganske ubehagelig å drikke så mye vann når magen e ganske full av mye annet. Eg tror ikkje eg hadde klart å presse ned en liter vann på styrten om eg hadde vert tørst en gang!!